شیوه نامه پرسش مهر رئیس جمهور 1395

شیوه نامه پرسش مهر رئیس جمهور 1395

مطالب پیشنهادی ما

شیوه نامه پرسش مهر رئیس جمهور 1395

 

v      1- فرهنگي : ادبي (شعر ،   داستان كوتاه ، مقاله پژوهشي -سخنوري) - رسانه وفضاي مجازي ( وبلاگ )

v      2-هنري: هنر ها ي دستي وتجسمي ( تصوير سازي، پوستر ،عكاسي، نقاشي ، طراحي ،خوشنويسي)

v      3-هنرهاي نمايشي وفيلم كوتاه (فيلم كوتاه مستند ،داستاني ،پويا نمايي ) ، نمايش نامه نويسي (ويژه فرهنگيان ودانشجو معلمان )

                      4 -هنرهای آوایی (سرود همگانی)

ضوابط تخصصی:

1- تصویر آثار برگزیده تجسمی (پوستر، نقاشی و عکس) و همچنین صفحه اول وبلاگ به صورت عکس یا اسکن به تفکیک با رزولیشن حداقل 300dpi و با فرمت tif – cmyk بر روي cd،dvd  رايت و در پوشه مربوط ذخیره و ارسال شود.

2- آثار در بخش نقاشي ، پوستر ، به صورت cd وپرينت A4 ارسال شود .

3- قطع آثار در اندازه ذيل خلق وارسال شود : ( نقاشي حداقل يك ضلع 50 وحد اكثر 150 سانتي متر )-(پوستر 70×100 ) - (تصوير سازي حداقل يك ضلع 30 وحد اكثر يك ضلع 50 سانتي متر)-(نقاشيخط حد اكثر 70×50 )- (طراحي حد اكثر 70×50)-( عكاسي حد اكثر 50×35)

        4- تذکر: ارسال اصل آثار نقاشی به تشخیص پدید آورنده اثر بلامانع است.

5- فایل فیلم کوتاه (مستند، داستانی و پویا نمایی) و فیلم اجرای سرود همگانی نیز با کیفیت صدای مناسب و فرمت mpeg در پوشه مربوطه ذخیره و ارسال شود.

6-فیلم نامه به صورت مکتوب در آلبوم مذکور ارائه شود.

7- فرم مشخصات فیلم کوتاه برابر شیوه نامه مسابقات فرهنگی و هنری در پوشه صاحب اثر ذخیره شود.

 

8- بر روي هر لوح فشرده (cd  يا dvd   )فقط يك فيلم رايت شود و موارد ذيل چاپ ويا با خط خوانا نوشته شود : عنوان فيلم، گرايش فيلم (مستند، داستاني ، پويا نمايي )، نام وتحصيلات كارگردان ، جنسيت ، مدت زمان فيلم ، نام استان –منطقه ونوع آموزشگاه( عادي ، غير دولتي ، شبانه روزي، شاهد ، هيات امنايي، نمونه دولتي ، استعدادهاي درخشان ، استثنايي ، عشايري ) ، ، سال تحصيلي دوره تحصيلي متوسطه دوم ( هنرستان فني     حرفه اي ، كارودانش ، نظري )

هنرهای نمایشی و فیلم

تذكر1 : به همراه فيلم فرهنگيان يك قطعه عكس+حكم كارگزيني+فرم مخصوص مشخصات اعضاي فيلم وبه همراه فيلم دانش آموزان يك قطعه عكس+كپي كارت دانش آموزي+ فرم مخصوص مشخصات اعضاي فيلم تحويل شود .

تذكر2 : جهت دريافت نمايشنامه هاي فرهنگيان ، هر نمايش در سه نسخه تايپ و متن به صورت word   برروي لوح فشرده و بر هر اثر داراي فرم مخصوص فرهنگيان نمايش نامه نويس الصاق شده باشد همچنين حكم كارگزيني + يك قطعه عكس ضميمه شود

هنرهای آوایی

 

1- متن شعر و ترجمه سرود همگانی،  یک یا چند قطعه عکس دیجیتال از اجرای صحنه ایی گروه سرود و یک برگ فرم جدید داوری سرود همگانی تکمیل و تحویل شود.

2-در معرفی مجریان سرود همگانی رعایت سقف حداکثر 5 نفر برای هر مدرسه الزامی است، لازم است مشخصات کامل ایشان یکجا در محیط word تایپ و بر روی هارد پوشه مربوطه ذخیره و ارسال شود.

ادبی و فضای مجازی

1-آثار مکتوب (شعر، داستان ، مقاله پژوهشی، نمایشنامه) علاوه بر چاپ در کاغذ A4 در سه نسخه، فرمت pdf و word آن نیز در پوشه مربوطه ذخیره و ارسال شود.

2-در مسابقه وبلاگ ضمن تایپ آدرس دقیق الکترونیکی در محیط word و درج آن در پوشه مربوطه ذخیره و ارسال شود.

3- قبل از ارسال فلش یا  هارد از صحت وسلامت آن و ذخیره هر فایل اطمینان حاصل شود، بدیهی است مسئولیت هرگونه نقص و خدشه متوجه اداره  استان خواهد بود.

ضوابط عمومی:

 

ارزیابی آثار در 3 سطح منطقه، استان و کشور انجام می­شود. براین اساس کمیته داوری استان از هریک از رشته ها به تعداد آمار مندرج در جدول فوق به کمیته اجرایی ستاد مرکزی در تاریخ مقرر ارسال نمایند.

 کلیه دانش آموزان، دانشجو معلمان و معلمان آثار خود را حداکثر تا تاریخ16/9/1395 به امورفرهنگی پردیس تحویل دهند..

 کلیه آثار برگزیده مرحله کشوری علاوه بر دریافت جوایز ارزشمند و لوح تقدیر و گواهی نامه شرکت در مسابقه، در نمایشگاه کنگره ملی پرسش مهر17 به نمایش گذاشته می­شوند.

  • در رشته سرود همگانی برگزیده ی مرحله ی کشوری جوایز و تقدیر نامه به حداکثر 5 نفر از مجریان فعال درون مدرسه اهدا خواهد شد.
  • در رشته ی فیلم کوتاه، جوایز و تقدیر نامه صرفا به کارگردان گروه اهدا خواهد شد.
  • آثار مربوط به هنر های تجسمی پس از هر مرحله از مسابقه عودت داده می­شود.
  • همه ی رشته های مسابقات  انفرادی می­باشد؛ بدیهی است آثاری که پدید آورنده ی آنها بیش از یک نفر باشد از دور مسابقه حذف خواهند شد.

فرم های داوری و شناسنامه ی آثار به استناد شیوه نامه مسابقات فرهنگی هنری مندرج در کتاب پیام مهرمیباشد.

  • محتوی کلیه آثار بایستی در قالب یک فلش آلبوم (کلر بوک)کامل حاوی پرینت سیاه و سفید محتواهای مکتوب و پرینت رنگی آثار رنگی ،در سه نسخه مجزا و قطع a4ارسال شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست رشته های مسابقاتی براساس مقاطع تحصیلی / جنسیت شهرستان /منطقه /اداره:

رديف

عناوين رشته ها

ابتدایی

متوسطه اول

متوسطه دوم

دانشجو معلمان

معلمان

فوق ديپلم

ليسانس

فوق ليسانس و بالاتر

دختر

پسر

دختر

پسر

دختر

پسر

زن

مرد

زن

مرد

زن

مرد

زن

مرد

 

1

سخنوري

*

*

*

*

1

1

1

1

*

*

*

*

*

*

 

2

مقاله پژوهشي

*

*

*

*

2

2

2

2

1

1

1

1

1

1

 

3

شعر

*

*

1

1

2

2

2

2

1

1

1

1

1

1

 

4

داستان نويسي

*

*

1

1

2

2

2

2

1

1

1

1

1

1

 

5

وبلاگ نويسي

*

*

*

*

2

2

2

2

1

1

1

1

1

1

 

6

گرافيك( تصوير سازي ،پوستر ، عكاسي )

*

*

*

*

2

2

2

2

1

1

1

1

1

1

 

7

طراحي

*

*

1

1

2

2

2

2

1

1

1

1

1

1

 

8

نقاشي

1

1

1

1

2

2

2

2

1

1

1

1

1

1

 

9

خوشنويسي

*

*

1

1

2

2

2

2

1

1

1

1

1

1

 

10

فيلم كوتاه(مستند ،داستاني ،پويا نمايي )

*

*

*

*

2

2

2

2

1

1

1

1

1

1

 

11

نمايش نامه نويسي

*

*

*

*

*

*

2

2

2

2

2

2

2

2

 

12

سرود همگاني

1

1

1

1

1

1

*

*

*

*

*

*

*

*

 

جمع

2

2

6

6

20

20

21

21

11

11

11

11

11

11

 

 

 

 

 

 

شرايط وضوابط داوري فن سخنوري:

 

  1. كيفيت حضور در صحنه و حسن آغازسخن جهت ايجاد آرامش لازم و مطلع مناسب براي شروع بوده و نيازي به خواندن متون عربي و ادعيه نيست و نام وياد خداوند متعال و استعانت از پيامبر (ص) و يا ائمه معصومين (ع) در چند كلمه كفايت مي كند.
  2. تسلط بر جايگاه  و موضوع به منزله تسلط فرد بر موضوع و عدم اضطراب وي مي باشد.
  3. در مقدمه با استفاده از جملاتي كه مرتبط با پيشينه موضوع وبيان ضرورت و اهميت طرح آن در قالب (نثر ، نظم ، بيان آمار و ارقام ) براي آماده كردن ذهن مخاطبين بمنظور ورود به موضوع اصلي مدنظر است .
  4. در بيان مفاهيم اصلي موضوع منظور پرهيز از عدم پرداختن به مطالبي كه مخاطبين را از موضوع اصلي دور نمايد و بنحوي بيانات خودرا ارائه نمايد كه مخاطب با استفاده از حداكثر حواس چندگانه خود موضوع را درك نمايد.
  5. شيوايي بيان منظور همان سادگي و بي تكلفي سخن و دوري از الفاظ سنگين و غيرآشنا مي باشد و رسابودن يعني مطالب داراي وضوح بوده  ودر خور فهم مخاطب باشد.
  6. استناد به آيات و روايات ، و اقوال بزرگان متناسب با موضوع براي فهم بيشتر مخاطبين نسبت به موضوع صورت پذيرد.
  7. به كاربردن صناعات ادبي و صورخيال تشبيه ، مجاز كنايه ، استعاره ، تشخيص و.... به منظور تقويت متن سخنراني و توسعه انگيزه در مخاطبين براي تمركز ذهن و انديشه نسبت به موضوع و بيان سخنران
  8. نتيجه گيري و يا برداشت كلي از مفهوم مطالب منظور سطح فهم و انديشه دانش آموز سخنران مي باشد.

 

 

 

 

 

فرم داوري رشته فن سخنوري

 

نام نام خانوادگي :                                     منطقه /شهرستان /استان :                        پايه تحصيلي :

موضوع سخنراني :

رديف

ملاك هاي ارزشيابي

حداكثر امتياز

امتياز مكتسبه

1

كيفيت حضور در صحنه

آراستگي و ظاهر مطلوب

1

 

آرامش و طمآنينه

1

 

2

حسن آغاز سخن

نام ويادخداي متعال، پيامبران و ائمه معصومين(ع)

1

 

تسلط برجايگاه و موضوع

5

 

3

كيفيت بيان مطلب

بيان مقدمه براي آمادگي ذهن مخاطبين

7

 

بيان مفاهيم اصلي و مطالب مرتبط

15

 

شيوايي و رسا بودن مطالب

7

 

استناد به آيات ، روايت ، اشعار و تمثيل و نيز صناعات ادبي و صورخيال در مطالب

15

 

دقت در تلفظ و واگويي دقيق و بهتر واژگان (Pronunction-Articultion)

5

 

توجه به تكيه، تأكيد، آهنگ، درنگ در جملات

5

 

استفاده از زبان بدن در برقراري بهتر با مخاطب (ارتباط چشمي، حركات دست و...)

5

 

مخاطب شناسي و مخاطب سنجي براي گفتار

3

 

توجه و استفاده از سنت هاي ايراني در بيان مطالب(نقالي،  پرده خواني و...)

2

 

سرعت در گفتار

3

 

برداشت از مفهوم مطالب (نتيجه گيري )

10

 

جمع امتياز شفاهي

 

85

 

جمع امتياز كتبي

 

15

 

جمع نهايي

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرمداورينمايشنامههايشركتكنندهدرپرسشمهر17

 

 

نامنمايشنامه :                  نويسنده :                                            قالباجرايي:                             استان/منطقه/ناحيه :اردبیل-

 

 

موضوع

حداكثرامتياز

امتيازكسبشده

 

توجه به سوال پرسش مهر16

 

15

 

توجه به ارزشهاي ديني، ملي، بومي

 

10

 

ايده و طرح

10

 

پرداخت و انسجام طرح

 

15

 

زبان)ديالوگ، منولوگ، توضيح صحنه(

 

10

 

شخصيت پردازي

 

10

 

ساختار)مقدمه، گره، اوج،... پايان(

 

10

 

رعايت ضوابط تئاتر دانش آموزي

 

10

 

نوآوري و خلاقيت

 

5

 

موفقيت در انتقال پيام

 

5

 

جمع

100

 

 

 

نظراتوپيشنهاداتداورمحترم :

__________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________

 

 

ايناثرجهتچاپپيشنهادميشود                                      پيشنهادنميشود

 

 

نامونامخانوادگيداور:                                                   امضاوتاريخ :

-          بسمه تعالي

-          فرم ارزیا بی مسا بقا ت سرود همگا نی مدا رس

-          سال تحصيلي  96-95

استان :اردبیل

منطقه/ناحیه/ شهرستان :

نام کامل آموزشگاه :

دوره تحصیلی :

جنسیت :

آمار دانش آموزان :

-            

 

 

ردیف

 

 

ملاک های ارزیا بی

 

امتياز

 

شماره وعناوین سرود ها

 

جمع نمرات

ستون ها

امتياز كسب شده

1

2

سرود ملی

 

.......

1

اجرا

هماهنگی صداها ،

كيفيت عنا صر آوازي (طنين ، وسعت و رنگ صدا ها ) ،

بيان حالات دروني وبيروني ا ثر   

 (  ديناميك ، نوانس و موزيكا ليته )

کنترل وزن و سرعت اثر( تمپو )

 

 

20

.......

.......

60

 

2

انتخاب اثر(متناسب با  محدوده صدايي ، گروه سنی وجنسیت)

10

-

.......

20

 

3

استفاده ازفرم، حرکت ،بازی ، نمایش ،پیرامید  و...دراجرا

20

-

 

-

20

 

4

آراستگی و نظم دراجرا

10

-

 

-

10

 

5

مشاركت عمومي

10

-

 

-

10

 

6

*جمعیت دا نش آموزی

10

-

 

-

10

 

7

مدارس کم برخوردار و روستا یی

10

-

-

10

 

8

خلاقیت  ، نو آوري  و ابتکا ر

10

 

-

10

 

9

ةاجراي قطعات بيشتر( به ازاي هريك )

10

 

-

.......

 

-

جمع  كل امتيازات  ثابت (150 امتياز )

 

                 

 

 

 

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

سمت درمدرسه

 

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

 

 

                                                                 عوامل مجري در مدرسه :     

توجه :

- اجرای سرود ملی به صورت همگاني در کلیه مدارس كشور الزامی است .                                          

- ارائه و  اجراي سرودهاي  تكراري سنوات گذشته  در مسابقات مورد  ارزيابي  قرار نمي  گيرد.

* در ستون 8 به ازای هر 100 نفر دانش آموز 2 امتیاز محا سبه  مي شود . مدارس بالاي پانصد نفرنيز ازحداكثر امتياز جمعيت دانش آموزي برخوردار مي شوند .                        -  توضيحات  در پشت صفحه درج گردد .

ارزياب 1 :                                                                      ارزياب 2 :                                                                      ارزياب 3

 

 

 

 

 

باسمه تعالی

نمايهشعرمسابقات سرود مدارس

 

استان :  اردبیل

شهرستان / منطقه / ناحيه :

آموزشگاه:    

جنسيت :         

نام سرود:         

شاعر :

آهنگساز:

         

متن شعر

ترجمه شعر

 

 

 

 

 

 

فرم داوري رشته شعر دانش آموزان

 

نام و نام خانوادگي صاحب اثر:                                                                                    جنسيت

عنوان شعر:                                                                                                           قالب شعر:

استان: اردبیل                                                                                     منطقه/شهرستان:

آموزشگاه:                                                                                         پايه تحصيلي:

رديف

ملاك هاي داوري

حداكثر امتياز

امتياز كسب شده

1

انديشه و پختگي آن در سير طبيعي شعر

10

 

2

زبان شعر

20

 

3

صورخيال (تشبيه، استعاره، مجاز، كنايه، تشخيص و...)

20

 

4

عاطفه

10

 

5

موسيقي شعر(بيروني، دروني، كناري، معنوي)

20

 

6

وحدت و هماهنگي شعر در دو محور افقي و عمودي

10

 

7

نوآوري و مضمون آفريني

10

 

جمع كل

100

 

 

توضيحات ضروري:

 

 

 

نام و نام خانوادگي داور:                                     تاريخ و امضاي داور:

*خواهشمند است داوران محترم تمامي موارد فرم را تكميل نمايند.

با تشكر كميته فني

 

 

 

فرم داوري مسابقه داستان نويسي

 

نام و نام خانوادگي صاحب اثر:                                             عنوان داستان:

                                     

استان: اردبیل                     منطقه /شهرستان:                      آموزشگاه:                          پايه تحصيلي:

 

رديف

ملاك هاي داوري

حداكثر امتياز

امتياز كسب شده

 

1

موضوع (سوژه)

5

 

2

طرح (پيرنگ)

15

 

3

شخصيت پردازي

20

 

4

گفتگو (ديالوگ)

5

 

5

زاويه ديد

10

 

6

لحن داستان

10

 

7

محتوا  و پيام

20

 

8

پرداخت

15

 

9

جمع كل

100

 

 

 

توضيحات ضروري:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام و نام خانوادگي داور:                                                     جمع امتيازات:

 

 

تاريخ و امضاي داور:

 

فرم داوری وبلاگ

 

 

 

عنوان  وبلاگ :                                                                        موضوع :                                                                سال تحصیلی :95-94

نام ونام خانوادگی صاحب اثر :                                                                        استان : اردبیل                                                                        شهرستان/منطقه/ناحیه:

دانش آموز:   پایه تحصیلی :                                                                       دوره تحصیلی :                                                                       رشته تحصيلي:

 نام آموزشگاه :                                                                                         نام دقیق مدرسه یا محل کار:

آدرس اینتر نتی وبلاگ :

ردیف

ملاک های ارزشیابی بخش فنی

حد اکثر امتیاز

امتیاز در یافتی

1

استفاده از لینک ، عکس ، تصویر و صدا مرتبط با موضوع پست ها

15

 

2

گرافیک (بررسی هماهنگی عناصر و اجزای صفحه از قبیل فونت،رنگ،تصاویر لوگوی متناسب با موضوع و جلوه های ویژه)

10

 

3

به روز بودن وبلاگ و قرار دادن مطالب به صورت منظم توسط وبلاگ نویش

7

 

4

استفاده از ابزار های "وب مستر" همانند سیستم نظر خواهی ، ثبت در خبرنامه ، پخش موسیقی ، تعداد بازدید کنندگان ، آب و هوا

10

 

5

تعاملی بودن وبلاگ ، نظرات کاربران و ارتباط آنها با وبلاگ نویس

8

 

6

پرهیز از بکار بردن هر گونه جلوه های ویژه وعناصر زائد وآزار دهنده گرافیکی که باعث افزایش حجم وبلاگ وکاهش سرعت دسترسی کاربران می باشد .

5

 

7

طراحی قالب مناسب با موضوع اصلی وبلاگ، توجه به هدر و فوتر و دست کاری در قالب های آماده

10

 

8

صحت اطلاعات (درستی و صحت اطلاعات و مطالب مندرج در وبلاگ)

5

 

9

استفاده از شیوه های نوین نگارش ورعایت اصول نگارش در وب (خلاصه متن+عکس)ادامه مطلب (نمایش کل مطلب در پست نمره منفی دارد)

10

 

10

پرهیز از پرگوئی وتوجه به تقلیل نویسی در مطالب وبلاگ (زیر 10 ثانیه اطلاعات و مفهوم پست باید قابل درک برای خواننده باشد)

5

 

11

مرتبط بودن عنوان وبلاگ با اجزای درونی و  مو ضوع پست ها

5

 

12

استفاده از دامنه های خارج از وبلاگ

5

 

13

استفاده از "ابر چسب" برای وبلاگ و پست های مربوطه

5

 

جمع كل

100

 

 

     نام ونام خانوادگي داور:                                                                              تاريخ وامضا          

 

             

 

 

فرم مشخصات فيلم كوتاه دانش آموزي دوره دوم متوسطه در سال‌تحصيلي96- 1395

 

 

 

 

عنوان فيلم :                                            كارگردان :                                   مدت زمان فيلم :                                پايه تحصيلي :                     

 نوع فيلم  :   داستاني         مستند               پويا نمايي          

استان :  اردبیل                                                                منطقه/ناحيه/شهرستان :                                         نام و تلفن آموزشگاه :

خلاصه فيلم (حداكثر در دو سطر) 

 

 

عوامل فيلم

نام و نام خانوادگي

سمت (دانش‌آموز- مربي رسمي، مربي آزاد- ساير موارد )

تحصيلات

تلفن همراه

نويسنده

 

 

 

 

تهيه كننده

 

 

 

 

تصويربردار

 

 

 

 

صدابردار

 

 

 

 

تدوين

 

 

 

 

گوينده

 

 

 

 

نورپرداز

 

 

 

 

موسيقي

 

 

 

 

تيتراژ

 

 

 

 

انيماتور

 

 

 

 

بازيگر

 

 

 

 

بازيگر

 

 

 

 

مشاور

 

 

 

 

مربي

 

 

 

 

مدير آموزشگاه

 

 

 

 

 

توجه :  1- تمامي اسامي فوق مي‌بايست در تيتراژ فيلم موجود باشد.

         2- چنانچه بازيگران فيلم بيش از 2 نفر باشد به جدول فوق اضافه و مواردي كه در فيلم موجود نيست از جدول حذف گردد.

         3- يك قطعه عكس 4×3  از كارگردان و چند قطعه عكس از پشت صحنه فيلم به اين فرم پيوست گردد. (ترجيحاً در قالب لوح فشرده ارائه شود.)

 4- نظر به اينكه اطلاعات فوق در اداره كل وزارت آموزش و پرورش بايگاني خواهد شد؛ در تكميل و صحت اطلاعات آن نهايت دقت و توجه به عمل آيد.

 

             مهر و امضاي مدير آموزشگاه :                                                      مهر و امضاي كارشناسي منطقه/ شهرستان :                                             مهر و امضای اداره کل استان زنجان

بسمه تعالي

وزارت آموزش وپرورش

فرم ارزيابي مقالات پژوهشي مسابقات فرهنگي وهنري

عنوان مقاله :

نام ونام خانوادگي صاحب اثر :

نام استان :اردبیل                                                          آموزشگاه :

نام شهرستان / منطقه /ناحيه                                         پايه تحصيلي : اول      دوم      سوم      چهارم

جنسيت : دختر    پسر                                         نام اعضائ گروه :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رديف

 

عناوين و ملاك هاي داوري

حداكثر امتياز

 

امتياز كسب شده

 

1

تناسب بين عنوان با هدف ، محتوا ومحرهاي شيوه نامه

4

 

2

داشتن چكيده ساختار يافته

5

 

3

ارائه فهرست مطالب وضمايم

2

 

4

داشتن مقدمه كامل ، جامع وفاقد مطالب اضافه

5

 

5

روش تحقيق وبررسي

5

 

6

تبيين دقيق مفاهيم و اصطلاحات

4

 

7

ادبيات وسوابق موضوع

5

 

8

بيان داده ها واطلاعات

25

 

9

بحث و نتيجه گيري

15

 

10

بيان محدوديت ها و ارائه پيشنهادها

10

 

11

استفاده از منابع وبهره گيري از منابع متعدد ومتنوع در متن

15

 

12

نگارش و ويرايش ( جملات و اصطلاحات ساده و توجه به نشانه گذاري )

5

 

13

جمع كل

 

100

 

14

ملاحظات و امتياز ويژه (نوآوري در طرح مساله وپيشنهادهاي مطرح شده )

20

 

نام ونام خانوادگي داور :                                                                                                  امضاء :

 

 

 

 

 

فرم داوری مسابقات هنرهای تجسمی

طراحی (مداد،ذغال ،قلم فلزی ،آب مرکب و....)

کد:        استان: اردبیل                      شهرستان / منطقه خدمت :                           آموزشگاه:

نام ونام خانوادگی صاحب اثر:                            دوره تحصیلی:                           جنسیت:

 

ردیف

معیار داوری

امتیاز

امتیاز کسب شده

1

تناسب و اندازه

3

 

2

اجرای با کیفیت

3

 

3

تکنیک برتر

1

 

4

استفاده درست و بجا از ابزار

2

 

5

اجرا در ابعاد مشخص شده از سوی هیئت داوران

1

 

6

اجرا براساس موضوع اعلام شده

2

 

7

ترکیب بندی مطلوب

3

 

8

تنوع سطوح تیره و روشن و نورپردازی مناسب و حجم نمایی درست

3

 

9

ایجاد بافت های بجا و مناسب

1

 

10

پاسبارتو و کادربندی

1

 

جمع امتیاز

20

 

 

 

 

نظر داور:

نام ونام خانوادگی داوران:                                                        تاریخ و امضای داوران:

فرم داوری مسابقات هنرهای تجسمی

نقاشی (مدادرنگی ،مدادشمعی،پاستل ،ماژیک،آبرنگ،رنگ روغن ،ترکیب مواد)

کد:                  استان:اردبیل                         شهرستان/منطقه خدمت :                    آموزشگاه:

نام ونام خانوادگی صاحب اثر:                              دوره تحصیلی:                    جنسیت:    

 

ردیف

معیار داوری

امتیاز

امتیاز کسب شده

1

طراحی درست ،ترکیب بندی و تناسب و اندازه

2

 

2

اجرا در ابعاد مشخص شده از سوی هیئت داوران

2

 

3

اجرا براساس موضوع اعلام شده

2

 

4

تنوع رنگی  و گردش درست رنگ ها و نور پردازی مناسب

4

 

5

تکنیک در یک سبک مشخص و رنگ گذاری درست

3

 

6

تکنیک برتر و استفاده درست از ابزار

3

 

7

پیشرفت یکسان و متناسب کار

2

 

8

ظرافت و تمیزی کار

1

 

9

کادربندی و اتمام درست کار

1

 

جمع امتیاز

20

 

 

نظر داور:

 

نام و نام خانوادگی داور:                                                                  تاریخ و امضای داور:

 

فرم داوری عکاسی

نگاتیوی                                        دیجیتالی

نام ونام خانوادگی                                  عنوان عکس                            آموزشگاه:

استان : اردبیل         دوره تحصیلی:                   منطقه/شهرستان  :                           جنسیت :

 

ردیف

ملاک های داوری

متوسط

خوب

عالی

1امتیاز

3امتیاز

5امتیاز

1

کیفیت اثر از لحاظ عکس برداری ،ظهور و چاپ

 

 

 

2

ترکیب بندی ،توجه به فرم های بصری،جنبه های زیباشناسانه

 

 

 

3

بیان صریح و قوی موضوع

 

 

 

4

تکنیک در عکس برداری ،جلوه های ویژه

 

 

 

5

خلاقیت و نوآوری

 

 

 

6

رعایت اندازه و قطع اثر

 

 

 

جمع ملاک های داوری

 

 

 

جمع کل

 

 

 

 

نظر و پیشنهادات داور:    

ردیف

نام ونام خانوادگی داوران

امضاء و تاریخ

1

 

 

2

 

 

3

 

 

 

فرم داوری آثار هنرهای دستی و تجسمی

ویژه خوشنویسی

نام و نام خانوادگی :                           استان :اردبیل                                 ناحیه/ منطقه /شهرستان

آموزشگاه :                             دوره تحصیلی :                                                  جنسیت :

ردیف

ملاک های داوری

متوسط

خوب

عالی

1 امتیاز

3امتیاز

5امتیاز

1

اجرای حروف و کلمات (سواد و بیاض،اتصالات و ضعف )

 

 

 

2

قوت دست در اجرای مفردات (قلم گذاری،اجرای صحیح)

 

 

 

3

رعایت تناسب (همخوانی و حروف و کلمات)

 

 

 

4

رعایت اصول کلی خط

 

 

 

5

تنظیم مرکب (مرکب برداری ،مرکب رانی)

 

 

 

6

ترکیب (انتخاب کشیده ،محل استقرار حروف و کلمات)

 

 

 

7

انتخاب اندازه قلم و استفاده بجا از دانگ های مختلف

 

 

 

8

شناخت صفحه و کادر مناسب (نوع کاغذ،دست ساز ،سنتی ،بازاری)

 

 

 

9

نزاکت کار(تمیزی در اجرا)

 

 

 

10

ابتکار و خلاقیت

 

 

 

11

توجه به محتوا و موضوع

 

 

 

جمع ملاک های داوری

 

 

 

جمع کل

 

 

 

نظر و پیشنهاد داور:

ردیف

نام و نام خانوادگی داوران

امضاو تاریخ

1

 

 

2

 

 

3

 

 

 


مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: